Scenariusz zajęć
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna
(1)
Oddział dla Dzieci
(4)
Filia w Ogonowicach
(2)
Autor
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Grzesiak Ewa
(1)
Janicka-Szyszko Renata
(1)
Kaczorowska-Żydek Agnieszka
(1)
Michałowska Aleksandra
(1)
Piątek Artur
(1)
Steblecka Magdalena
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Wiącek Renata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Asertywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Empatia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Jesień
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Lato
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Miesiące
(1)
Pory roku
(1)
Psychoterapia
(1)
Retoryka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Układ Słoneczny
(1)
Wiosna
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zajęcia dydaktyczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(1)
Zima
(1)
Święta
(1)
Gatunek
Powieść
(15586)
Wiersze
(5506)
Opowiadania i nowele
(5188)
Powieść obyczajowa
(3178)
Kryminał
(1505)
Scenariusz zajęć
(-)
Romans
(1162)
Thriller
(1039)
Pamiętniki i wspomnienia
(1030)
Bajki i baśnie
(1013)
Powieść przygodowa
(839)
Powieść polska
(834)
Powieść angielska
(689)
Powieść historyczna
(675)
Fantasy
(566)
Opracowanie
(539)
Publikacja bogato ilustrowana
(523)
Fantastyka
(510)
Biografia
(483)
Sensacja
(415)
Broszura
(374)
Wydawnictwa popularne
(365)
Poradnik
(341)
Fraszki
(321)
Saga rodzinna
(317)
Powieść amerykańska
(314)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(290)
Romans historyczny
(289)
Powieść młodzieżowa polska
(264)
Książka obrazkowa
(244)
Komiks
(236)
Antologia
(211)
Reportaż
(211)
Powieść psychologiczna
(208)
Powieść francuska
(205)
Książki dla małych dzieci
(203)
Przypowieść
(200)
Encyklopedia
(199)
Materiały pomocnicze
(192)
Lektura z opracowaniem
(187)
Pieśń
(181)
Opowiadanie dziecięce polskie
(178)
Publikacje dla dzieci
(177)
Publicystyka
(165)
Literatura dla dzieci
(158)
Audiobooki
(153)
Powieść biograficzna
(147)
Powieść niemiecka
(145)
Dramat (gatunek literacki)
(141)
Powieść erotyczna
(137)
Tragedia
(137)
Opowiadanie polskie
(130)
Książka zabawka
(129)
Horror
(124)
Opowiadania i nowele przygodowe
(118)
Literatura dziecięca polska
(115)
Powieść norweska
(113)
Poradniki
(110)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(109)
Podręcznik
(107)
Legendy i podania
(103)
Komedia
(101)
Poezja dziecięca polska
(96)
Pamiętniki polskie
(95)
Esej
(88)
Słownik
(87)
Biografie
(86)
Treny
(85)
Podręczniki akademickie
(84)
Powieść rosyjska
(84)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(81)
Relacja z podróży
(81)
Powieść młodzieżowa przygodowa
(80)
Literatura młodzieżowa polska
(77)
Wydawnictwa dla dzieci
(77)
Poemat
(73)
Sonety
(69)
Science fiction
(64)
Dystopia
(63)
Powieść młodzieżowa angielska
(57)
Wywiad dziennikarski
(56)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(54)
Rozprawa
(53)
Literatura dziecięca amerykańska
(51)
Powieść dziecięca polska
(51)
Satyra
(51)
Powieść podróżnicza
(50)
Przepisy kulinarne
(50)
Literatura polska
(49)
Opowiadanie amerykańskie
(49)
Epos
(48)
Powieść australijska
(48)
Powieść dziecięca angielska
(48)
Ballada
(47)
powieść obyczajowa
(47)
Film polski
(46)
Opowiadanie angielskie
(46)
Opowiadanie
(44)
powieść dla dzieci i młodzieży
(44)
Psalmy
(43)
Felieton
(42)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu. Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia. Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7–9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej. W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia „dobre” miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje „negatywne” kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym. Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco: Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty. Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb. W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji. Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: „aby twoja złość dawała ci siłę”? lub „byś potrafił wyjść naprzeciw lękom”? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów… [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Ogonowicach
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pory roku / Agnieszka Kaczorowska-Żydek. - Warszawa : Printex, [2013]. - 47 [1] strona : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Koniecznie przeczytaj tę książkę a poznasz: naszą planetę: zmiany zachodzące w świecie roślin i zwierząt - charakterystyczne zjawiska pogodowe. Rozwiązując zadania. uporządkujesz i utrwalisz sobie wiedzę o otaczającym świecie przyrody, rozwiniesz sprawność manualną i wyobraźnię. Znajdziecie tutaj ważne informacje podane w ciekawej formie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiersze do antologii zostały wybrane z myślą o dzieciach w wieku od 6 do 9 lat, ich rodzicach i nauczycielach. Antologia podzielona jest na 25 rozdziałów. Tematem każdego rozdziału są ważne święta, daty i okazje w kalendarzu szkolnym ucznia: początek roku szkolnego, polski wrzesień, Dzień Nauczyciela, Święto Zmarłych, Święto Niepodległości, andrzejki itd. Poszczególne rozdziały zawierają po kilka wierszy, a każdy z utworów porusza odmienne zagadnienie dotyczące tematu rozdziału. Ostatnie strony z każdego rozdziału zawierają opracowanie edukacyjne (ogólną charakterystykę tematu, pytania, scenariusze zajęć z dziećmi, zadania oraz definicje trudniejszych słów). W antologii znajduje się 118 wierszy najwybitniejszych polskich poetów. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-1 (1 egz.)
Filia w Ogonowicach
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, „zabawa w słabego i silnego” – relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej