Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna
(2)
Oddział dla Dzieci
(2)
Filia nr 1
(1)
Autor
Andruszko Robert
(2)
Bailey Anna
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czupała Hubert
(1)
Hayes Louise L
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Rothschild Babette
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Weisz John R. (1945- )
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(6320)
6-8 lat
(4363)
Młodzież
(4301)
9-13 lat
(3118)
0-5 lat
(2982)
Psychoterapeuci
(5)
14-17 lat
(1909)
Dorośli
(1072)
Niewidomi
(224)
Szkoły podstawowe
(167)
Rodzice
(105)
Szkoły ponadgimnazjalne
(81)
Szkoły średnie
(73)
18+
(58)
Gimnazja
(37)
Szkoły wyższe
(33)
Nauczyciele
(28)
Licea
(16)
Pedagodzy
(14)
Klasa 1.
(12)
Logopedzi
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Klasa 2.
(9)
Klasa 3.
(9)
Kobieta
(9)
Pedagodzy szkolni
(8)
Przedszkola
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Psycholodzy
(7)
Chorzy
(6)
Menedżerowie
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Studenci
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Prawnicy
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Mężczyzna
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Szkoły policealne
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Administracja publiczna
(1)
Adwokaci
(1)
Alergolodzy
(1)
Aplikanci
(1)
Architekci
(1)
Bibliotekarze
(1)
Chemicy
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziewczęta
(1)
Dziewczęta
(1)
Ekolodzy zawód
(1)
Ekonomiści
(1)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Masażyści
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Neonatolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby uzależnione od Internetu
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby współuzależnione
(1)
Pediatrzy
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Przyjaźń
(1)
Pszczelarze
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Radcy prawni
(1)
Rolnicy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Sędziowie
(1)
Służby mundurowe
(1)
Technikum
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Psychoterapia
(3)
Dzieci
(2)
Stres
(2)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Diagnoza neuropsychologiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dietetyka
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Empatia
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Metoda Petö
(1)
Metoda Vojty
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Psychofizjologia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stres pourazowy
(1)
Słuch
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Trauma
(1)
Trauma dziecięca
(1)
Uczucia
(1)
Wady wzroku
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wzrok
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Downa
(1)
Zespół Retta
(1)
Zespół stresu pourazowego
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu. Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia. Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7–9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej. W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia „dobre” miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje „negatywne” kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym. Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco: Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty. Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb. W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji. Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: „aby twoja złość dawała ci siłę”? lub „byś potrafił wyjść naprzeciw lękom”? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów… [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. C 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej